Regulamin usługi czyszczenia obuwia
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Regulamin – niniejszy regulamin wraz z załącznikami; informujący o obowiązkach oraz uprawnieniach stron umowy;
- Strona – stroną umowy jest Klient lub Usługodawca (Smart Retail sp. z o.o.); jako „Strony” rozumie się Klienta oraz Usługodawcę łącznie;
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta na odległość przez strony, przy braku jednoczesnej obecności dwóch stron umowy; umowa zawierana jest z wykorzystaniem kanałów komunikacji na odległość (określonych formy składania zamówień na odległość);
- Serwis internetowy lub Sklep – serwis internetowy dostępny pod www.panpablo.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności dokonywać zamówienia usługi;
- Usługodawca – Smart Retail sp. z o.o. z siedzibą w Wrocławiu, ul. Gabrieli Zapolskiej 1, 50-032 Wrocław, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000774993 posługującą się numerem NIP 521-385-76-26;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Serwisu internetowego, nabywająca usługi za pośrednictwem strony internetowej, telefonicznie lub bezpośrednio, w sklepie stacjonarnym;
- Konsument - Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez sklep stacjonarny Usługodawcy;
- Forma płatności – forma zapłaty za zamówioną usługę, wybrana przez kupującego podczas składanego zamówienia oferowana przez stronę internetową lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze sklepem w innej formie niż prezentowane w serwisie internetowym formy płatności;
- Forma dostawy – forma dostarczenia zamówionej usługi, wybrana przez kupującego podczas składanego zamówienia lub w wyniku indywidualnych ustaleń prowadzonych ze sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie internetowej formy dostawy;
- Przedmiot umowy lub przedmiot świadczenia – wybrane przez kupującego usługi, będące przedmiotem umowy lub przedmiotem świadczenia; w zakres przedmiotu umowy wlicza się również świadczenie dostawy produktu przez usługodawcę, w przypadku wybrania przez kupującego jednej z oferowanych przez usługodawcę form dostawy produktu;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020.287 t.j.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2020.344 ty.j.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy, określające w szczególności rodzaj i liczbę usług.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady zawarcia oraz wykonania usługi czyszczenia obuwia przez Usługodawcę dostępnej za pośrednictwem serwisu internetowego pod adresem: www.panpablo.pl oraz w sklepie stacjonarnym przy ulicy Piłsudskiego 52 w Wrocławiu.
- Usługa czyszczenia obuwia dotyczy wyłącznie obuwie marki Birkenstock oraz jest dostępna dla wszystkich Klientów.
- Zakres usług czyszczenia obuwia obejmuje wyłącznie czyszczenie zabrudzeń wynikających z codziennego użytkowania obuwia, pielęgnację cholewki oraz czyszczenie i zabezpieczanie korkowej podeszwy odpowiednim preparatem.
- Usługa czyszczenia obuwia nie podlega promocjom ani obniżkom.
- Usługodawca w ramach usługi czyszczenia obuwia nie dokonuje napraw uszkodzeń mechanicznych (takich jak: pęknięcia, zarysowania, klejenie rozklejonych części), odbarwień, stałych zabrudzeń, wymiany elementów obuwia ( np. klamerek, pasków, podeszw).
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Usługodawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.panpablo.pl oraz zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
- Pozostawienie butów w sklepie stacjonarnym (lub kupienie usługi za pośrednictwem serwisu www.panpablo.pl) oznacza akceptację niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie zgody na dokonanie usługi.
- Usługodawca zastrzega prawo odmówienia wykonania usługi jeżeli jej wykonanie nie jest możliwe lub wiązałoby się dla Usługodawcy z nadmiernymi trudnościami, w szczególności w przypadku wysokiego stopnia zniszczenia obuwia, gdy zawiera ono uszkodzenia mechaniczne lub stałe, nieusuwalne zabrudzenia albo w przypadku, gdy obuwie posiada elementy, które mogą ulec zniszczeniu w trakcie czyszczenia..
- W przypadku określonym w ust. 9 Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w transakcji. W przypadku płatności kartą upominkową, zwrotu dokonamy na kartę upominkową.
- W przypadku określonym w ust. 9 Usługodawca dokona zwrotu obuwia na adres podany przez Klienta w formularzu.
- Usługodawca nie odpowiada za uszkodzenia mechaniczne powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania obuwia, takie jak: rozerwania od uderzeń, zadrapania, plamy, użycie niewłaściwych kosmetyków, akcesoriów lub metod czyszczenia, konserwacji oraz przechowywania oraz uszkodzenia wynikające z naturalnego zużycia i starzenia się obuwia: rysy, zabrudzenia, zacieki solne oraz po przemoczeniu.
- Obuwie po wykonaniu usługi odsyłane jest na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
- W przypadku wykonania usługi w sklepie stacjonarnym Klient nie składa zamówienia za pośrednictwem Serwisu internetowego, a wypełnia formularz oraz dokonuje płatności w sklepie stacjonarnym.
- O gotowości do odbioru obuwia w sklepie stacjonarnym Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo na numer/adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Usługodawca zastrzega, iż w przypadku wykonania usługi czyszczenia obuwia utraci on prawo do odstąpienia od umowy ( zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę przez Klienta gwarancji producenta w wyniku wykonania Usługi.
- Klient zlecający wykonanie usług czyszczenia obuwia akceptuje fakt, że podczas czyszczenia obuwia mogą wystąpić m.in. następujące zdarzenia: 1) obuwie może stać się jaśniejsze, 2) włosie użyte w obuwiu może zostać podniesione w skutek, czego dojdzie do zmiany w kolorze/odcieniu obuwia, 3) struktura nabuku może ulec zmianie, 4) w przypadku zamszu może dojść do różnic w intensyfikacji koloru, 5) pewne zabrudzenia nie będą możliwe do usunięcia.
III. Procedura zawarcia umowy
- Informacje o usługach podane w serwisie internetowym, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W celu zawarcia umowy za pośrednictwem Serwisu internetowego należy wejść na stronę internetową www.panpablo.pl, dokonać wyboru usług, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych przez Klienta usług dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty" lub inny równoznacznie informujący o obowiązku zapłaty – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych usług. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego z Serwisu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: 1) przedmiotu zamówienia, 2) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują), 3) wybranej metody płatności, 4) wybranego sposobu dostawy, 5) czasu dostawy.
- W celu wykonania Zamówienia konieczne jest podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” lub równoważnego.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Smart Retail Sp. z o.o. umowy, zgodnie z treścią Regulaminu. 8. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- Umowa zawierana jest w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz ogólnych warunków (Regulamin) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
IV. Ceny i metody płatności
- Ceny usług podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Opłata za usługę pobierana jest z góry.
- Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny: 1) przelewem na numer konta bankowego 40 1140 1977 0000 2392 4300 1001, 2) płatnością elektroniczną za pośrednictwem Przelewy24, 3) kartą płatniczą
- Podana w serwisie internetowym cena usługi dotyczy 1 pary obuwia. 5. Klient dokonuje zamówienia usługi według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia. Opłata za usługę pobierana jest z góry.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmiot realizujący dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych. Aktualne ceny oraz wysokości kosztów dostawy przedstawione są na podstronie serwisu internetowego.
V. Dostawa i wysyłka obuwia
- Dostawa obuwia będącego przedmiotem świadczenia odbywa się na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej i krajów Unii Europejskiej oraz odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa obuwia będącego przedmiotem świadczenia dokonywana na terenie Polski odbywa się Paczkomatami Inpost. Dostawa zagraniczna dokonywana jest za pośrednictwem kurierów DPD.
- Koszty dostawy na terenie Polski oraz przesyłek zagranicznych zostaną wskazane w momencie składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru firmy kurierskiej oraz miejsca dostawy.
- Kwota zamówienia, powyżej której dostawa jest darmowa: 200 zł (dla przesyłek zagranicznych 600zł).
- Termin realizacji dostawy uzależniony jest od danego kuriera.
- W przypadku wykonania usługi w sklepie stacjonarnym Klient zobowiązany jest samodzielnie dostarczyć i odebrać obuwie stanowiące przedmiot świadczenia.
- W jednej przesyłce można odesłać większą ilość par obuwia z zastrzeżeniem, iż ilość par obuwia odpowiada ilości zakupionych usług (jedna usług to jedna para butów) oraz karton, w który zostaną zapakowane odpowiada warunkom przewozowym kuriera.
- Obuwie przed wysyłką powinno zostać wstępnie oczyszczone przez Klienta z piasku oraz innego rodzaju brudu oraz zapakowane w karton i należycie zabezpieczone.
VI. Czas realizacji usługi
- Przewidywany czas realizacji usługi wynosi 10 dni roboczych od momentu otrzymania obuwia przez Usługodawcę.
- Do czasu realizacji usługi wlicza się sam proces czyszczenia, schnięcia obuwia, ich pakowania oraz ich przekazania kurierowi do wysyłki. Do czasu realizacji nie wlicza się czas dostawy.
- Usługodawca zastrzega, iż w szczególnych przypadkach termin określony w ust. 1 może ulec wydłużeniu – w takim wypadku Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
VII. Reklamacje
- Klient ma prawo do reklamacji usługi.
- Aby dokonać reklamacji należy wypełnić formularz reklamacyjny i odesłać wraz z obuwiem na własny koszt Klienta na dane: Smart Retail sp. z o.o. z siedzibą w Wrocławiu, ul. Gabrieli Zapolskiej 1, 50-032 Wrocław.
- Maksymalny termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od dnia otrzymania reklamacji wraz z obuwiem, którego dotyczy.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany mailową na wskazany adres w korespondencji, sms, lub bezpośrednio w lokalu.
- Reklamacji nie podlegają nowe zabrudzenia wynikające z użytkowania obuwia po wykonaniu usługi czyszczenia obuwia uszkodzenia mechaniczne oraz wady wynikające z normlanego zużycia eksploatacyjnego.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji zwrot kwoty nastąpi w terminie 14 dni na rachunek bankowy wskazany w formularzu reklamacyjnym.
VIII. Postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. zgłosić naruszenie praw konsumenckich do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK), złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie pytania dotyczące usługi należy kierować na adres e-mail: uslugi@panpablo.pl. 4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 czerwca 2022 r.